10 creatieve magazine media advertenties

 1/ NIVEA

Beginnen doen we toch maar met Nivea. Net als in 2013, toen de adverteerder met een advertentie kwam waaraan je via een zonnepaneeltje een gsm kan opladen, pakte hij ook in 2014 weer met een speciale advertentie uit om haar gebruikers het leven op het strand te vergemakkelijken: de papieren advertentie met polsbandje in combinatie met een app helpt ouders hun kinderen in de buurt te houden. 

Klik hier voor meer info

  

2/ PEUGEOT

Deze advertentie voor de Peugeot 408 bevatte een echte airbag. Wie hard op de advertentie slaat, ziet ‘m uit het magazine springen.

Klik hiervoor meer info

 

 

3/ FANTA

Fanta slaagde erin om magazinelezers het drankje te laten proeven. Echt waar! Hoe? Door een advertentie af te drukken op eetbare rijst met een infusie van Fanta.

Klik hiervoor meer info

 

 

 4/ VOLKSWAGEN

Waar Peugeot z’n airbag via magazines promootte, mikte Volkswagen op z’n parkeerhulp. Het deed dit door twee advertenties af te drukken, met daartussen een pagina. De ene toonde de achterkant van een wagen, de andere de voorkant. Wanneer je de tussenpagina omhoog tilt, zie je dat beide wel heel dicht bij elkaar staan. Met dank aan ‘Park Assist’.

Klik hier voor meer info

  

5/ FLAUNT MAGAZINE

Het Amerikaanse Flaunt Magazine gebruikte z’n denim-nummer om zowat alle mogelijke interactieve toeters en bellen in z’n blad te steken. De cover was geprint op jeans, binnenin werden verschillende papiersoorten gebruikt, was er plaats voor uitplooibare denim-advertertenties, tot zelfs een zakdoek die uit een geprinte broekzak tevoorschijn komt.

Klik hiervoor meer info

  

6/ AXA

Soms moet je ‘t niet te ver van huis zoeken. In de begindagen van de iPhone maakte Axa in ons land een advertentie waarop je je smartphone moest leggen. Wie de url ingaf, kreeg vervolgens een filmpje te zien met de advertentie als achtergrond. Op het einde volgde de boodschap dat de adverteerder een iPhone-app lanceerde om gemakkelijk auto-ongevallen af te handelen.

Klik hier voor meer info

 

 

7/ LEXUS

 

Dankzij de CinePrint-technologie bracht Lexus z’n ES bijna letterlijk tot leven. Daarvoor moest je als lezer de iPad app downloaden en je iPad onder de magazineadvertentie schuiven. Wie zich in een donkere ruimte bevond, kreeg vervolgens een klank- en lichtspel te zien waarbij de wagen op de advertentie de hoofdrol speelde.

Klik hiervoor meer info

 

8. WRANGLER

 

De creativiteit van de Wrangler-advertenties zat ‘m niet de uitvoering of de gebruikte extraatjes, wel in de shoot. Voor de campagne werden immers heuse stunts uitgevoerd, die gefotografeerd werden. Soms met gevaar voor eigen leven van zowel stuntman als fotograaf…

Klik hier voor meer info

 

 

9/ ADIDAS

 

De Forever Sport-campagne van Adidas bevatte dubbele pagina-advertenties die op een leuke manier interageren met de lezeressen en hen informeren over de getoonde kledij.

Klik hiervoor meer info

 

 

10/ MERCEDES-BENZ

 

Een leuk voorbeeld van print + online video. De advertentie voor de Mercedes-Benz CL 63 AMG toont het dashboard van de wagen. Wie z’n gsm op de achteruitkijkspiegel legt en het bijhorende filmpje afspeelt, ziet een wagen die achter je rijdt, maar aan een recordtempo in de achtergrond verdwijnt. Duidelijk dat de Mercedes-Benz CL 63 AMG behoorlijk wat power bezit.

Klik hiervoor meer info