U wilt ROI, Echt?

Magazine Media Updates 02

U wilt ROI, Echt?

Er was eens… een mediumtype dat mensen inspireerde, op nieuwe ideeën bracht en nuttige informatie leverde. Het mediumtype was heel selectief: alleen diegenen die echt geïnteresseerd waren in zijn content traden toe tot de merkgemeenschap. Daardoor verzamelde het een trouw en sterk geëngageerd publiek om zich heen, een publiek dat hoge eisen stelde aan de kwaliteit en de relevantie van het mediumtype en dat het via alle kanalen volgde.

De band tussen het publiek en het mediumtype was zo sterk dat er veel vertrouwen in de content was en het publiek de raadgevingen van het mediumtype vaak ter harte nam. Ook als het ging om producten. Het publiek vertrouwde erop dat het mediumtype zijn ‘sponsors’ zorgvuldig koos en alleen de voor hen relevante producten en merken aanprees. Dat maakte het mediumtype veel effectiever dan andere.

Over dit mediumtype gaat het op deze pagina’s. Een mediumtype dat een hoge ‘return on investment’ realiseert, doordat het met aandacht, in alle rust en met een open houding ten aanzien van commerciële boodschappen genuttigd wordt. Wij vertellen u hier geen sprookjes, maar presenteren u enkel de feiten uit onderzoek van adverteerders, mediabureaus en mediabedrijven.

Voor u ligt de tweede Update Magazine Media. Geïnspireerd op de publicatie Proof of Performance 2 van FIPP (onze internationale koepelfederatie), hebben wij voor u de meest interessante informatie met betrekking tot ROI al eens kort en krachtig samengevat in dit handzame boekje.

Onze uitdaging bij magazinemedia.be is om u te blijven herinneren aan de ongewijzigde kracht van magazinemerken. We draaien er niet omheen: het is ook in ons belang om uw ROI te verhogen. Deze keer delen wij daarom met u het overvloedige bewijs dat magazines uw producten en diensten verkopen.