Ad in the picture: Budweiser op Internationale Vrouwendag

Internationale Vrouwendag op 8 maart 2019 bracht het een en ander teweeg in reclameland. In deze tijd van #metoo en voortdurende discussie over de positie van vrouwen op de (reclame & media-)werkvloer, waaronder het ‘salarisgat’, blijken velen de gelegenheid te willen benutten om zich op het vlak van vrouwenrechten in een positief daglicht te stellen.

In de Verenigde Staten bracht Budweiser de moderne 2019-versie van onderstaande advertentie uit 1956, waarin als feit gesteld werd dat het merk meer echtgenoten verrukte dan enig ander merk.
Budweiser has it all ad 1956

Anno 2019 is Budweiser niet meer alleen voor de man des huizes bedoeld. Die hoeft niet te rekenen op een blozende bruid met een goedgevulde koelkast, wanneer hij ‘s avonds thuiskomt. De koelkast is waarschijnlijk geplunderd door de bruid en haar vriendinnen, want die hebben geen man nodig om het bier te drinken. Dat doen ze zelf wel.

budweiser-has-it-all-hed-page-2019

En anno 2019 is het volgens Budweiser dan ook een feit, dat hun bier door iedereen genoten kan worden.

Meer inspiratie?