Ad in the Picture: eir, Irish telecom

Weer eens een mooi voorbeeld van een adverteerder die de kracht van printmagazines ten volle gebruikt. ‘Wat doen al die opvallende, gekleurde punten in mijn magazine,’ zullen lezers gedacht hebben. Tot ze op de laatste pagina van hun Daily Mail Magazine de uitleg vonden, waarom eir, het Ierse telecombedrijf, werkelijk alle (ja, echt alle . en : en ; en ij) punten in de magazinetekst gekleurd had. Boodschap erachter: geen zwarte vlekken meer in uw huis of kantoor vanwege zwakke GSM-signaalontvangst.

No more black spots

Eir campaign - No more blackspots     Coloured dots cover DAily Mail

Het reclamebureau waar het idee geboren werd, Rothco, geeft ruiterlijk toe dat het niet eenvoudig was om een printtitel te vinden die wilde meewerken om deze stunt te realiseren.

In de uitleg verklaart eir dat ze niet van zwarte vlekken houden. Daarom hebben ze deze allemaal uit het magazine verwijderd. Zoals ze dat met “Wifi Calling” voor gsm ook kunnen doen in je huis of kantoor, aldus de provider.

No more black spots - ad eir

Bron: Adweek

Meer inspiratie nodig?