Adweek toont mooie magazinecases

Enkele cases van Wired (waaronder die met Mercedes) start hier de video.

Wanneer een magazine en een adverteerder een sterk partnership aangaan, kunnen ze daar beide het nodige profijt uit halen. Dat bewijst de samenwerking tussen Wired en Mercedes, die de grenzen van de technologische mogelijkheden opzocht. Ze kwam aan bod tijdens Advertising Week Europe begin april.
Nauwelijks enkele maanden na de release van de allereerste iPad, stelden het Amerikaanse magazine Wired en Mercedes de vrucht van hun samenwerking voor. De Wired app kreeg op dat moment unieke branded content die moest aantonen wat de nieuwe technologieën van de iPad voor magazines en adverteerders kunnen betekenen.

De reportage toonde modellen van Mercedes-Benz, geschoten door de beste fotografen van het blad en bewerkt met de beste digitale software die op dat moment voorhanden was. Het resultaat? 360’° panoramische foto’s die schermgroot te bekijken waren, een timelapse video en dergelijke meer. Wired bezorgde Mercedes zo een high tech tintje.

De samenwerking bleef echter niet beperkt tot de iPad app. Op papier toverde de art director de reportage om tot een fotoshoot die meer dan in het oog sprong. Daarvoor gebruikt hij zilver in de lay-out van de pagina’s, officieel de vijfde kleur van het magazine. Het zorgde ervoor dat de wagens als het ware tot leven kwamen.

Enkele cases van Wired (waaronder die met Mercedes) in woord en beeld.