Alles kan beter, volgens KBC

Alles Kan Beter, ook de eigen campagnes, zo concludeerde KBC op basis van een samenwerking met Roularta.

Via het internetplatform Alles Kan Beter dat KBC dit jaar ontwikkelde, konden ondernemers vragen stellen aan (potentiële) klanten om zo hun dienstverlening te verbeteren. In de kern van de algemene en contentstrategie zat het inzicht dat doorgroeiende ondernemers en kmo’s niet altijd de middelen hebben om teonderzoeken in welke richting ze moeten groeien. Via een eigen onderzoek over lokale marktopportuniteiten creëerde KBC voor Alles Kan Beter het inzicht waarmee het zijn doelgroep kon boeien. Mindshare ondersteunde de campagne als mediabureau, maar nog voor de mediaplanning definitief was, zocht KBC mediapartners waarmee het context kon creëren. KBC ging in zee met Roularta Media en liet zijn content interpreteren door de redacties. Dat leverde finaal integraties op in Trends, Knack, De Zondag en op Kanaal Z. Binnen dezelfde uitgeefgroep vond het redacties die eenzelfde thema konden koppelen aan uiteenlopende invullingen. Zo kon KBC zowel een economisch als een breed publiek bereiken en dat op verschillende momenten (tijdens de week en op zondag) en via verschillende kanalen (print, online, televisie).

“Vroeger werkten we samen in een tripartite tussen klant, media- en creatief bureau”, zegt Delphine Van Loocke, Media Manager bij KBC. “Sinds vorig jaar betrekken we daar ook de reclameregie sterk bij. Een juiste beslissing want we merken dat we hierdoor de campagnes naar een nog hoger niveau kunnen tillen.”

Meer weten over content partnerships en native advertising? Klik hier