Belgische content sites verhogen uw merkwaarden

OPPA heeft een overzicht gemaakt van de brand impact studies die tussen 1 januari en 31 december 2013 werden uitgevoerd door zijn leden.--break-In totaal werden door de leden van OPPA 148 online advertenties van 144 campagnes gemeten. Het gaat om 74 merken, voornamelijk uit de sectoren FMCG, bank en verzekeringen, retail en telecom. De resultaten bevestigen de sterktes van premium content sites, een kwalitatieve content omgeving helpt de geloofwaardigheid en het vertrouwen dat de consument in een merk heeft te verhogen :

  • 47% vinden advertenties op premium content sites geloofwaardig,
  • 55% vinden de advertenties positief,
  • 28% verklaart dat ze het product ook effectief zullen proberen
  • 17% zal over het getoonde merk met anderen praten.

De conclusies komen overeen met eerdere studies uitgevoerd door OPPA. “In Content We Trust” toonde aan dat het vertrouwen in originele content sites zeer hoog is, en dat het brengen van content door professionelen hierbij van doorslaggevende rol is. De “Brand Buzz Survey” van 2012 toonde aan dat advertenties op premium content aanzetten om over een merk of product te spreken.

Bron: OPPA (website)