Big Wraps smaken naar meer

Zo’n maand geleden lanceerden de magazine-uitgevers van Febelmag en hun regies de ‘Big Wraps’. Intussen blijkt uit de eerste reacties dat het sectorinitiatief duidelijk leeft en komen er suggesties om er een structureel gegeven van te maken. Hoog tijd om de temperatuur op te meten.

“ Wij waren aangenaam verrast en zelfs gerustgesteld om de belangrijkste regies zich te zien verenigen rond een gezamenlijk aanbod, vergelijkbaar met de NP van de dagbladpers” , klonk het bij François Chaudoir en Luc Gueury van Space. “ Het werd tijd dat de magazines gezien worden als media die niet enkel gecibleerd zijn door hun inhoud, maar ook door het feit dat ze een eenheid vormen die reach aan affiniteit koppelt en dat met een redelijke instapdrempel en met manier van aankopen die minder ‘chirurgisch’ is dan vroeger.”  Lees het volledige interview.

Dominique De Ville van OMD is het hier duidelijk mee eens: “ Een financieel interessant aanbod biedt de adverteerders de kans om te genieten van alle voordelen die de magazinepers biedt. Ik vind het een interessant initiatief op de weg naar doelgerichte aankoop.” Lees meer.

“Je komt in een context van volumes, wat eerder nieuw is voor magazine media. Bovendien verlaag je hierdoor de instapdrempel van het medium,” voegt Hugues Rey (Havas Media) toe. Ga naar het volledige interview.

Els Thielemans van Maxus ziet vooral de complementariteit: “ Ik moedig het initiatief aan als aanvulling op het bestaande aanbod, in het gamma van de Big Wraps zitten zeker wel combinaties die de moeite waard zijn om toe te voegen aan bepaalde plannen.”

Bruno Liesse (Carat) tot slot benadrukt de manier van aankopen: “ Werken met een kost/grp is intelligent. Ook dit is marketing. Je krijgt meteen een moderne touch. En je kan vergelijken met televisie.” Lees het interview.