Bill Gates, Bono en AR in nieuwe editie TIME

Augmented Reality is niet nieuw (bekijk ook eerdere mooie voorbeelden), maar wel altijd in ontwikkeling én het lijkt een blijvertje te zijn voor magazines, zowel redactioneel als commercieel. Het geeft uitgevers een interessante manier om de relevantie van hun printmagazines te verhogen (net als gast-hoofdredacteurschap overigens) en video te integreren. TIME gebruikt het voor de eerste keer in zijn ‘Optimist’ editie van 15 januari met Bill Gates als gast-hoofdredacteur.

De Life VR-app is gratis te downloaden op elke smartphone, zodat er weinig drempel is om toegang tot de AR-effecten te krijgen. Deze ‘Optimist’ editie is gewijd aan de redenen waarom mensen hoopvol mogen zijn over de toekomst en de inzet van goede doelen-iconen als Bill Gates en Bono maakt deze editie op zich al een aandachttrekker.

Bekijk de video van de ‘making of’ van de 15 januari-editie van TIME:

Op de cover staat het vijf-jarige jongetje Mohamad Nasir uit Ethiopie en met AR krijg je toegang tot zijn verhaal, verteld door Bill Gates. Gates ontmoette Mohamad in 2012, toen deze laatste twee weken oud was, en hij zet in het filmpje uiteen wat de verbeterde gezondheidszorg in Ethiopie betekent voor jonge kinderen en hun ouders. 20% van de kinderen in Ethiopie zal nooit 5 jaar oud worden:

Onderstaande video brengt de AR-infographic in beeld over het belang van gelijke behandeling van de sexen in het onderwijs, ingesproken door Bono.

Bron: Time en Mobile Marketer

Meer inspiratie?