Cadillacs (en Condé Nasts) gedurfde native aanpak

23 Stories – de branded content studio van Condé Nast – heeft voor Cadillac een reclamecampagne gecreëerd die getuigt van durf. De campagne heet dan ook “Dare Greatly” (Durf Grootst).  Wie de grootste waaghals is? Misschien wel Condé Nast  dat in januari 2015 de studio in het leven riep om  adverteerders toegang te geven tot redacteurs en schrijvers van de uitgeverij.

Kan dat wel, redactie en commercie mixen en toch je geloofwaardigheid als medium behouden? De meeste uitgevers kiezen ervoor om nadrukkelijk beide afdelingen gescheiden te hebben en te houden. Bij de divisie branded content werken dan andere journalisten als zij die content maken voor de eigen mediamerken. Condé Nast toont veel durf door redactioneel talent de denkbeeldige lijn te laten oversteken.

Volgens het mediabedrijf is het gedreven door de wens om de beste content te maken en grenzen te verleggen. De samenwerking met Cadillac past helemaal in die filosofie en resulteert in kwalitatieve storytelling die consumenten inspireert en aantrekt, aldus Condé Nast.

De campagne zal bestaan uit meer dan 50 delen op maat gemaakte content, waaronder artikels en videofilmpjes. In november is een serie korte films gelanceerd die redactiemensen in beeld brengt terwijl ze bezig zijn om de grenzen te verleggen en de kunst van storytelling heruit te vinden (bekijk de filmpjes: http://www.23stories.com/?p=518). De video’s eindigen met: “For those intrepid spirits who dream and dare greatly,” gevolgd door het Cadillac-logo. De ultieme verstrengeling van het merk en de journalisten van het mediabedrijf…

Bron: Observer.com