Campagne Apple Watch: rotsvast vertrouwen in kracht van magazines

De promotie van de langverwachte Apple Watch is gestart met een magazinecampagne. Een twaalf pagina’s tellende advertentie in het maartnummer van de Amerikaanse Vogue* is volgens Apple de beste manier om zijn eerste ‘wearable’ als mode-accessoire in de markt te zetten.

Apple neemt uitgebreid de ruimte om de drie versies van het horloge in vol ornaat, in kleur en op glanzend papier te tonen en dat in een omgeving van haute couture. Daarmee gunnen ze de lezers alle rust om zich te verdiepen in de specificaties en zich een idee te vormen van dit nieuwe ‘fashion statement’. Op deze manier hopen de marketinggoeroes van Apple weg te blijven van het ‘nerd’-achtige, technisch gadgetimago dat voorlopers, zoals Google Glass, kregen.

Het is duidelijk dat Steve Jobs zijn liefde voor magazinemerken (zie Magazine Media Update 1) binnen het bedrijf heeft overgedragen. Zijn beroemde uitspraak ‘you take care of the back covers, I’ll take care of the front covers’ is nog steeds van toepassing want de afgelopen tijd verschenen in Vogue en andere grote magazinemerken (o.a The New Yorker) achtergrondverhalen over het bedrijf en de Apple Watch.

Bron: http://recode.net/2015/02/25/apple-watch-gets-its-own-12-page-ad-spread-in-vogue/

*ratecard 1/1 pagina fc: US$189.888