Cannes Lions: Onze 6 favorieten

De Cannes Lions hebben hun verdict opnieuw bekendgemaakt. Sommigen (proficiat These Days en Child Focus) zullen nog steeds een glimlach op hun gezicht hebben, anderen zullen het minder eens zijn met de mening van de jury’s. Wij namen de categorie Print & Publishing onder de loep en presenteren u onze favorieten.

Over de Grand Prix kunnen we kort zijn: Burger King zet weer maar eens de Cannes Lions naar zijn hand. Weinig verrassend dus dat we deze campagne op één zetten in onze ranking.

Daarnaast vielen we ook voor de campagne van Pedigree (Mars) die ouders aanmoedigde om een hond te kopen zodra de kinderen het huis uit zijn…

Pedigree campaign - Cannes Lions 2017

De art directors onder ons zijn in de catacomben van het Palais des Festivals zeker blijven stilstaan bij de campagne van Havaianas. Stilistisch prachtig en een instant zomergevoel bezorgend.

Havaianas campaign - Cannes Lions 2017

Automerken zijn een belangrijke sector voor de magazinepers. Het deed dan ook deugd om de Opel-campagne tussen de winnaars te zien. Zeker gezien de krachtige en mooi gebrachte boodschap.

Opel campaign - Cannes Lions 2017

In de categorie ‘creativiteit om de creativiteit’ moesten we ’t meest glimlachen om de campagne van Forte. Meer uitleg hoeft niet.

Beveiligingsdeuren

Afsluiten doen we met een magazinemerk (hoe kan het ook anders?). Newsweek staat bekend om z’n straffe campagnes en ook dit jaar sprongen hun advertenties eruit. Voor sommige zaken heb je inderdaad een week nodig…

 

Newsweek campaign - Cannes Lions 2017

Lees ook het verslag rechtstreeks vanuit Cannes van onze StuMPA winnaars

Bekijk hier alle 23 Cannes Grand Prix winnaars

Magazine Media

Bedankt voor uw bezoek aan magazinemedia.be

Wilt u automatisch iedere maand de beste selectie uit al het nieuws, de cases, de research en inspirerende voorbeelden rond magazine media.

Schrijf u dan direct in op de maandelijkse Magazine Media nieuwsbrief: