Case: Omnivit en Sanoma-merken

Een hair care product op een informatieve en inspirerende manier bij verschillende doelgroepen ‘in the picture’ zetten. Dat was de briefing die Omnivit Sanoma meegaf. Dit voorbeeld van ‘creatieve oplossingen’ maakt gebruik van een brede waaier aan technieken en titels. Doel van de campagne? Informeren, inspireren én activeren.

Waaruit bestaat de case?

Omnivit (Sanofi) wilde het product ‘Omnivit Hair care’ op een inspirerende en informerende manier in de kijker zetten bij verschillende doelgroepen. Het koos voor een crossmediaal voorstel met integraties in Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, ZappyOuders en ZappyParents en hun respectievelijke websites, net als aanwezigheid op de sites van Feeling en Gael. De insteek werd afgestemd op de beoogde doelgroep: focus op de grootste haarproblemen waarmee vrouwen geconfronteerd worden én op de oplossingen die voorhanden zijn. In ZappyOuders/ZappyParents werd het thema gelinkt aan het moment na de bevalling.

Omnivit advertorial Sanoma

Online werd content gebracht, die doorlinkte naar een wedstrijd, waarmee een haarverzorgingspakket kon worden gewonnen. Ook via de newsletter van Libelle en Femmes werd er naar de actie en de wedstrijdpagina verwezen.

Waarom is het een win-win?

De USP van het merk, je haar van binnenuit voeden, wordt op een informatieve manier voorgesteld. Bovendien is er een belangrijk activeringsluik: door de wedstrijd hebben lezeressen de kans om producten te winnen en uit te proberen en beschikt de adverteerder over gegevens van lezeressen die geïnteresseerd zijn in de producten.

Het breder kader

Dit voorbeeld illustreert het samengaan van creatieve oplossingen en native advertising. Vermits in de artikels sprake is van de producten van de adverteerder, catalogeren we het onder de noemer ‘creatieve oplossingen’.

Benieuwd naar andere cases? Lees hier verder