Cases: vanop de Andes tot in de Belgische woestijn

De redactie van magazinemedia.be vond het hoog tijd voor creatieve inspiratie. We ontdekten de afgelopen weken enkele leuke, vernieuwende cases. Hieronder onze twee favorieten: eentje uit Peru en eentje uit… België.

1/ Beginnen doen we in Latijns-Amerika. Niet alleen eigen land worden er immers bieren gebrouwen voor de happy few, denk maar aan Keizer Karel, waarvoor je 35 moest zijn om het te drinken (of de levenservaring van een 35-jarige hebben…). Neen, ook in Peru is er zo’n mysterieus biermerk voor de ‘rusteloze zielen die niets liever doen dan raadsels oplossen.’

De printadvertentie van Abraxas ging alleszins helemaal op de ingeslagen weg verder. In het magazine Lima zag je namelijk een… zwarte pagina met enkel de boodschap het lampje van je smartphone aan te steken en achter de bladzijde te houden. Resultaat: je zag een fles van het merk en een poëtische boodschap die stelt dat weinigen het onderscheid tussen licht en donker kunnen maken en dat zij die het kunnen bevoordeeld zijn (en een pint mogen drinken).

Bekijk de case movie HIER.

2/ In eigen land was het Happiness Brussels dat verraste met een innovatieve advertentie voor 2dehands.be. Die moest duidelijk maken dat de adverteerder een zeer groot aanbod tweedehandswagens heeft. De oplossing die Happiness uitwerkte: een advertentie die de meer dan 93.000 wagens toonde. Wie inzoomde kon met een app op de smartphone zijn droomwagen selecteren en kwam meteen op de detailpagina op de site uit. Quod erat demonstrandum.

Bekijk de case movie HIER.