CCB Awards: een online merk haalt Gold in Print

Ons oog viel natuurlijk op de categorie ‘Print’ en meer bepaald op de campagne voor Unibet, een van de twee Gold op de CCB Awards (naast een advertentie van mortierbrigade voor De Standaard). Tekst en uitleg door Dimitri Mundorff, Client Service Director bij Bowling Brussels.

Wat is het idee achter deze reeks?

Unibet is het enige sportsbet-merk op de Belgische markt dat een exclusief partnership heeft met de Jupiler Pro League (JPL). Wekelijks zet Unibet een wedstrijd in de kijker waarop een specifieke ‘bet’ gecommuniceerd wordt. Aangezien bij Unibet duizenden verschillende ‘bets’ per speeldag mogelijk zijn, hebben wij geopteerd om een specifieke actie uit een JPL-confrontatie uit het recent verleden te gebruiken. Het waren trouwens echte JPL-beelden, aangeleverd door Belga.

Om het promotioneel karakter te behouden hebben we de bal uit de specifieke actie vervangen door een ‘promo-flash’. En de beelden hebben natuurlijk een impactvolle bewerking gekregen zodat het beeld er letterlijk uit springt.

Waarom hebben jullie voor een online merk printadvertenties ingezet?

Print is voor Unibet slechts een onderdeel in een zeer ruime mediamix. Naast de voor de hand liggende online & social communicatie voorzien we tv en print. Print blijft een zeer activerend medium en de gekozen titels zijn bijzonder selectief op onze doelgroep. Bovendien werkt ook het ‘flash’-effect beter in print.

Wat zijn in ‘digitale tijden’ de sterktes van print?

Alles blijft natuurlijk bijzonder afhankelijk van het concept. Sommige concepten lenen zich enkel voor online of tv, andere dan weer puur op radio of print. Wat voor ons de sterkte van print blijft, is dat je je merk echt een gezicht kan geven. En dat je visueel echt impactvol kan werken. Dit Unibet-idee zou nooit dezelfde impact hebben in online bannering bijvoorbeeld. Daarnaast laat print toe om zeer selectief te werk te gaan waardoor we qua ROI beter scoren dan bijv. display bannering met dezelfde boodschap.

 

Voor meer info over de resultaten van de CCB Awards, klik HIER