Coca-Cola printkoning op Eurobest

Vorige week was Antwerpen het centrum van de Europese creativiteit. Drie dagen lang overrompelde Eurobest de stad. Bij de printcampagnes sprong Coca-Cola eruit met twee nobele advertenties.

‘Love’ en ‘Peace’, dat zijn de titels van de twee advertenties voor Coca-Cola die de Grand Prix Print op Eurobest wegkaapten. Ze tonen allebei hoe het delen van een Coca-Cola racisme en haat kan overstijgen. De campagne is het werk van Ogilvy Paris.

Coca-Cola campaign - Eurobest winner

Het is opvallend dat een FMCG-merk de hoofdvogel in deze categorie afschiet. Met Mars deed trouwens nog een ander ‘fast moving’ merk het goed (Silver), net als twee campagnes voor autobouwer Smart (Gold en Bronze).

De Print-jury toonde zicht trouwens bijzonder streng. Naast de Grand Prix werden slechts twee campagnes bedacht met een Gold. In Print & Poster Craft werd er zelfs geen Grand Prix en slechts twee Gold uitgereikt.

Ons land viel in de prijzen met een Silver voor Air en Amnesty International.

Amnesty International campaign -

Bekijk het overzicht van alle winnaars hier

Lees ook het interview met Katrien Bottez, Eurobest jurylid