Porsche hologram: creatieve formaten 4.0

Print blijft een fantastisch middel om spectaculaire (en dus opvallende) advertentieformaten op te baseren. Dat laat Porsche weer eens zien in de april-editie van Fast Company magazine. ‘Print meet Star Wars’ zeg maar, met deze hologram advertentie:

De speciale dubbele pagina in Fast Company wordt gemaakt door bureau Cramer-Krasselt en verschijnt in een oplage van 50.000 exemplaren voor speciaal geselecteerde welstandige abonnees. Een van de pagina’s bevat een acetaat prisma en instructies voor het gebruik. Door het prisma op een tablet te plaatsen terwijl de video van 911hologram.com afgespeeld wordt, brengt de Porsche 911 tot leven.

Hoewel Porsche beweert de eerste interactieve hologram advertentie te hebben gemaakt, willen we een eerdere poging van KitKat in Japan niet over het hoofd zien. De populaire boyband DISH// bood studenten in examentijd wat broodnodig amusement (door J Walter Thompson APAC).

Meer weten over de Porsche advertentie? Klik hier