Culture Magazine verheerlijkt cannabis-lifestyle

Culture Magazine coverCulture Magazine promoot de leefwereld die rond cannabis hangt. En het doet dat hoogst professioneel.

Dat magazines het ideale medium zijn om nichedoelgroepen te bedienen, is gekend. Maar die troef gaat ver. Heel ver. We kennen allemaal het magazine De Wachttoren van Jehovah’s Getuigen, dat bedoeld is om hun boodschap verder uit te dragen. Wel, in de Verenigde Staten is er een magazine dat hetzelfde doet, maar dan voor zij die heil zien in het gebruik van cannabis.

Culture Magazine is de ietwat bizarre en misleidende titel van het blad dat de lifestyle rond de drug promoot. Want rond cannabis blijkt in de VS een hele economie te draaien, van accessoires allerhande tot en met congressen en festivals.

Geen ‘stuff’, wel posters

En dat blijkt toch allemaal op het randje van het legale te balanceren (ondanks het feit dat het telen en consumeren van cannabis in de staten Washington en Colorado legaal is en de consumptie ook in andere staten wordt getolereerd). Op de site van het blad vinden we immers geen gegevens van de uitgever terug. Advertentieruimte kopen kan wel en dat doen vooral producenten van aan cannabis gerelateerde producten of van andere ‘medical herbs’.

Website Culture Magazine

De website heeft ook een online shop, maar de ‘stuff’ aankopen is hier niet mogelijk. Wel posters met de 216 soorten van het plantje (zo leert u nog eens wat). Verder op de site nieuws, interviews en informatie over zaken die gelinkt zijn aan cannabis, inclusief reviews van het product.

Zowel B2C als B2B

Hoewel Culture Magazine online zeker een aanbod heeft, is het vooral de printversie die in het oog springt. Het magazine heeft zelfs een aantal regionale edities en verschijnt daarnaast ook in het Tsjechisch.

Misschien nog een ideetje voor Belgische uitgevers van nichebladen: Culture Magazine heeft ook een kwartaalblad dat zich naar de B2B-sector richt. Zo worden potentiële adverteerders meteen aangesproken.

Andere inspirerende magazines vindt u hier: