Data, personalisatie, geolocatie: deze print-advertentieservice heeft het allemaal

De eerste ‘programmatic print ad’, zo beweren de mensen van Isobar, een digital marketing agentschap uit het Dentsu Aegis netwerk. Wij zien hier eerder een slimme toepassing van bestaande technieken en goed gebruik van data. In elk geval een innovatieve nieuwe print-advertentie die de moeite van het bespreken waard is.

WEMEDIA_logo_Magnify
Kom op 3 oktober naar CC De Factorij in Zaventem voor MAGnify 2019
Meer informatie: www.magnify.be

De service die Isobar samen met de krant O Estado de S.Paulo ontwikkelde, geeft adverteerders de mogelijkheid om consumenten gepersonaliseerde advertenties voor te schotelen, gebaseerd op hun leesprofiel, geolocatie en tijd van de dag. Het komt er eenvoudigweg op neer dat mensen een QR Code in een printadvertentie scannen met hun smartphone.

Print opnieuw relevantIsobar Programmatic Print Ad

De innovatie zit hem in de data die vervolgens gebruikt wordt om de gebruiker een gepersonaliseerd aanbod te tonen: karakteristieken van de lezer, plaats en tijd van de scan. Op deze manier kunnen adverteerders ook realtime optimaliseren: een aanbod dat weinig response oplevert, kan men direct aanpassen en vervangen door een beter.

De advertentie is getest met promoties van McDonald’s, Burger King en Subway. Volgens de bedenkers brengt deze service merkcommunicatie naar een ander niveau en maakt het print als advertentiekanaal opnieuw relevant.

Bron: Daily Research News Online

Gerelateerde artikels: