De aankoop van een wagen start in een magazine

Een indrukwekkend cijfer waarachter haast even spectaculaire cijfers over website- en dealerbezoek schuilgaan. Focus op data uit Canada, waarvan de learnings ook de Belgische markt aanbelangen.

56 % van de magazinelezers onderneemt actie nadat ze een advertentie van een autofabrikant zagen. Dat leert een update van het Automotive-gedeelte van de Category Quick Hits van Magazines Canada, dat relevante insights bezorgt over de impact van magazineadvertenties in tien categorieën.

De nieuwste editie bevat data van 2014 en toont aan dat het aantal Canadese magazinelezers dat actie ondernam nog toenam. Vroeger bedroeg het aandeel immers 54 %.

De actie die het meest ondernomen werd (22 %) is het verbeteren van de mening tegenover het merk, gevolgd door het opzoeken van meer informatie over het product (17 %), het overwegen het product aan te kopen (15 %) en het bezoeken van de website (15 %). 12 % beveelt het product aan en 8 % bezoekt een dealer of plant dat bezoek. Opmerkelijk: 4 % gebruikte de QR-code van de advertentie.

Dit mogen dan Canadese cijfers zijn, het geeft aan dat magazines en magazineadvertenties een belangrijke rol spelen in het aankoopproces van een wagen en heel wat prospecten aanbrengen. De grootste troeven van het medium zijn vraag opbouwen (acties waarbij een testrit wordt aangeboden, zijn steevast een succes) en informatie aanleveren zodat de geïnteresseerden hun ‘consideration set’ kunnen samenstellen. Ook in dit segment spelen magazines hun rol van informatieverschaffer dus met verve. Het is aan de adverteerders om er in hun creatie op een gepaste manier op in te spelen…

Voor meer info in EN, klik HIER.

voor meer info in FR, klik HIER.