De column van Bruno: De papieren tablets van b2b

Zo blijkt duidelijk dat, naast de jonge, tot de tanden uitgeruste ‘millennials’, de kaderleden die andere freaks zijn van permanente en universele technologieën en connectiviteit, maar dan voor het werk! Hoewel… de goed georganiseerde baas is ook diegene die best in staat is zich te ‘ontkoppelen’… Qua uitrusting valt natuurlijk de laptop op, maar ook de tablets, om zich toegang te verschaffen tot ‘de pers,’ (‘digitale magazines, kranten die door vrijwel de helft van hen geconsulteerd worden). En daar waar 90 % van hen om professionele redenen naar websites surfen, leest niet minder dan driekwart om dezelfde redenen gedrukte magazines en kranten.

De studie onthult voorts de ranking van de titels, die logisch lijkt en afsteekt tegen die van het bereik over alle doelgroepen heen. Ook het profiel van de kaderleden wordt uit de doeken gedaan en de studie levert een uiterst interessante schat aan informatie voor de marketingkant van de b2b-specialisten. In elk geval blijkt – en vele andere bronnen en experten bevestigen het – dat digitaal zich bij de andere informatiebronnen geschaard heeft…Echter, zonder ze te vervangen. In een relatief beperkte mate hebben de beslissiers zich tot digitale devices gewend als toegang tot content, , MAAR voor de essentie geven ze nog steeds blijk van gehechtheid aan hun ‘fysieke dragers’. En dat valt best te begrijpen, ook uit een praktisch oogpunt: kan het eenvoudiger – en aangenamer – dan een blad te doorbladeren, van voor naar achter en van achter naar voor, zonder te moeten wachten op de vaak tijdrovende ‘responsivity’ van een protocol? Papieren tablets, nog geen ‘click away’…

Bruno Liesse, Managing Director.

Zin om de vorige column van Bruno Liesse te lezen? Klik HIER.