De slaperigste advertentie ooit is van IKEA (gaap)

De nieuwe magazine-advertentie van IKEA laat je lekker in slaap vallen. Dat lijkt wat tegenstrijdig voor reclame, want die wil toch juist je volle aandacht, volledige focus op de boodschap? Niet als je bedden verkoopt, zo dachten ze bij Memac Ogilvy en ze maakten deze slaperige, innovatieve achterpagina van Good Magazine.

Al eerder zagen we een bijzondere coverpagina bij Good Magazine om aandacht te vragen voor vitamine D tekort in de Verenigde Arabische Emiraten. Deze IKEA-advertentie voor het ‘Somnig’-bed op de achterpagina is een mooi staaltje technisch vernuft en bedoeld om uit te scheuren en naast je bed te plaatsen.

Alles aan de ‘Somnig’ is ontworpen om je beter te laten slapen, zegt de advertentie. Door de inkt met lavendelgeur (spierontspannend, hartslagvertragend en slaapverbeterend) en de ingebouwde ‘white noise’ speaker (die omgevingsgeluiden maskeert), heb je dat bed helemaal niet meer nodig, maar alleen het magazine. (De speaker moet je vooraf wel even opladen via USB)

Bron: Adweek