De StuMPA 2013-2014 gaat nu ook digitaal!

Omdat we mee willen zijn met onze tijd zal de StuMPA (Student Magazine Print Award) dit jaar DIGITAAL introduceren.

stumpa logo

Maar niet zomaar op eender welke manier: de core opdracht blijft print, de papieren versie. Meer en meer word er gevraagd naar de link met digitaal om meer efficiëntie en synergie te verkrijgen. Daarom vragen we aan de studenten om hierrond te werken. Dit betekent dat, vertrekkende vanuit alle verschillende creatieve mogelijkheden die PAPIER te bieden heeft, de student in functie van de titel die gekozen werd om zijn doelgroep te bereiken, de digitale mogelijkheden onderzoekt om zijn idee te ondersteunen en te verbeteren.De beoordeling zal enerzijds gebaseerd zijn op de creatieve uitwerking (van papier), en anderzijds, op de synergie gecreëerd door het gebruik van print & digitaal.

De eerste juryzitting zal midden maart (maximum) 20 genomindeerden aanduiden. Deze zullen uitgenodigd worden om hun werk voor publiek te verdedigen op de Young Creative Day van 2 april 2014. En essentieel zoals andere jaren, een ticket/ verblijf voor het Festival van Cannes 2014 (voor Goud en Zilver), een uitnodiging voor het CCB in Knokke (voor de Bronzen) en abonnementen ter ondersteuning van de twee sponsors voor alle genomineerden.

Voor meer info, kijk op www.febelmag.be of contacteer Danièle Vincent (daniele.vincent@theppress.be: 02/558.97.50)

 

StuMPA of de Magazine Print Award voor studenten is een initiatief van Febelmag, de Federatie voor de Belgische magazines. StuMPA is een spin-off van de Magazine Print Award en past in dezelfde filosofie.

De Student MPA is een creatieve wedstrijd die openstaat voor laatstejaarsstudenten van het Hoger Kunstonderwijs (professioneel en academisch), grafisch ontwerp, in België. Voor diegene die ‘print’ en ‘magazines’ denken. Voor de studenten van vandaag en tevens de creatieve merkenbouwers van morgen.

MM & Pub zijn sponsors van StuMPA.