‘De toekomst van digital begint met print’

Husni zet de wereld even op zijn kop en stelt ons een wereld zonder print voor, een 100% digitaal tijdperk. In zo’n wereld zou de uitvinding van een medium, ‘inkt-op-papier’, dat niet hoeft te worden opgeladen, met ongekende interactiemogelijkheden, niet virtueel maar tastbaar, gebruik van vingers in plaats van een muis, echte pagina’s omslaan & een revolutie zijn.

“€œYou have to free yourself from the platform, but you have to understand the platform ! “€

Bekijk de video HIER

De speech van Mr Magazine zit vol uitdagende uitspraken en geeft de mediawereld een heel nieuw jargon:

  • Magazines moeten volgens hem een verslaving zijn voor de lezer, een goede verslaving weliswaar.
  • Magazines zijn veel meer dan content, ze zijn een beleving. Publishers moeten zulke goede magazines maken met zulke sterke ingredienten dat hun publiek ervan afhankelijk wordt.
  • Zij zijn geen content provider, zij zijn Chief Drug Dispensers. ‘The magazine of the future’ is degene die de harten, hoofden, zielen en portemonnees van de klanten weet te raken. Dit magazine wordt volgens Samir Husni gemaakt door ‘content curation’ (naar content creation), en bovenal door het creëren van een merkervaring.

Husni noemt de titel Chief Content Officer de vreselijkste uitvinding ooit en daagt hij zijn publiek uit om over nieuwe functies na te denken, zoals de Chief Addiction Officer en de Chief Seduction Officer:

“Noboby wants to have a relationship with paper or pixels on a screen, they want to have a relationship with a human”.

Publishers moeten de magazine-ervaring menselijk maken, ongeacht of het platform papier of digitaal is en de rol van papier in het digitale tijdperk opnieuw bekijken.

De speech is in zijn volledigheid HIER te bekijken.

  1. “Publishers are capitalizing on core brands by investing in digital solutions
  2. “€œAs we grow in the digital era, [..] we must introduce cross-media research into the equation”
  3. “Print and digital media must complement each other”
  4. “The print magazine is still the flagship of the brand”
  5. “No one wants to be on the cover of a website”
  6. “Western Europe is the homeland of the magazine business: 41% of all magazine volume.”
  7. “Overseas, the majority of the business is 73% retail, 20% subscription and 7% digital”
  8. “We have to invest in short-run digital printing to save on the shipping rates on magazines across borders”
  9. “Magazines and newspapers are becoming parts of the brand, rather than the entire sum”
  10. “It’s no longer print versus digital, but print plus digital, plus events, plus stores, plus commerce”
  11. “We must have promotions; it’s the key to our survival. If we do not promote our products, no one will.”

Lees alle 59 takeaways hier