Een creatieve zomer voor magazineadvertenties

Ook deze zomer toonden de bureaus zich weer van hun creatiefste kant bij het inzetten van magazines voor hun klanten. Een overzicht van enkele opmerkelijke cases.

Sampling een extra relevante laag geven.

Dat was waarschijnlijk de briefing van huidverzorgingsmerk Neutrogena aan het Braziliaanse bureau DM9DDB. Het resultaat? Een doosje Deep Clean-doekjes, waarmee je make-up van je gezicht kan verwijderen, bij het weekblad Caras. Op zich niets opmerkelijks;  het leuke is dat lezeressen met de doekjes de make-up van de dame op de cover konden verwijderen. Qua ‘toon de consument wat je product doet’ kan dit tellen.

Neutrogena ad in Caras magazine

 

Meer creatieve voorbeelden van samples en inserts? Klik hier

In dezelfde sector is er het magazine van Hansaplast.

Dit merk van Beiersdorf biedt producten voor onder andere voetverzorging en kwam tot de vaststelling dat dit thema zelden tot nooit prioritair is bij lichaamsverzorging. Daar moest wat aan gebeuren, besloten ze bij de adverteerder. Ze creëerden een eigen magazine dat bedoeld was om met de voeten in plaats van met de handen te doorbladeren. Daarvoor werden de grootte en het gewicht van het papier aangepast. Hansaplast Feet Mag gaf lezers een plezierig moment en vestigde de aandacht zeer duidelijk op de voeten.

Hansaplast foot magazine

Iets voor de zomer was er in de Verenigde Staten een spectaculaire campagne voor Chevrolet.

Het bureau Commonwealth McCann plaatste in Esquire en Popular Mechanics een dubbele pagina met een minischermpje waarop een reclamespot te zien is. Het gaat hier niet om een primeur (in 2009 was er al eentje te zien in Entertainment Weekly), maar het blijft indrukwekkend om te zien hoe bewegende beelden in een printadvertentie worden geïntegreerd, of het nu via video-in-print of via augmented reality is.

Chevrolet magazine ad with video

Graag nog wat meer voorbeelden van een creatief gebruik van magazines?