Eurobest: Belgen scoren sterk in Print

48 awards! Wat een prachtprestatie zetten de Belgen dit jaar neer op Eurobest. Met name in de categorieën Print & Publishing en Print & Outdoor Craft deden onze landgenoten het uitstekend met de helft van alle Gold in Print en zelfs alle Gold in Craft. Dikke proficiat aan alle winnende bureaus en adverteerders!

De Grand Prix zat er niet in voor de Belgen, noch in Print & Publishing, noch in Print & Outdoor Craft. Maar met in totaal 3 Gold en even veel Silver was de buit indrukwekkend. Happiness met #nofilter voor Unicef en DDB met Simplified stories voor Alzheimer Liga waren goed voor twee van de vier uitgereikte Gold in Print & Publishing, terwijl eerstgenoemde ook tekende voor de enige Gold in de Craft-categorie.

  • Unicef No filter campagne

De Silver kwamen op het conto van (opnieuw) DDB en Alzheimer Liga, maar ook twee keer Publicis Brussels met De Standaard on 1 page voor ALS Liga.

Campagne Alzheimer Liga - Stromae

De Grand Prix in Print & Publishing was voor de alombekende ‘Brad is single’ van Try Oslo voor Norwegian Air. In Craft ging de oppergaai dan weer naar een campagne voor Pepsi Light in Duitsland (van de hand van BBDO Group Germany).

In beide categorieën was Joost Berends, Partner & Creative Director van mortierbrigade, het Belgische juylid. We polsten hem voor het festival al naar zijn verwachtingen (lees het hier)

Voor meer prachtig creatief werk, lees ook: