Events van magazinemerken ook sant in eigen land

Niet alleen in het buitenland organiseren magazine media om de haverklap eigen events, ook in ons land is het stilaan een traditie geworden, inclusief de goodiebag met producten van adverteerders. Een ontdekkingstocht van de Flair Shopping Day over de Trends Manager of the Year tot de Joepie Music Club.

1. Flair Shopping Day:

Dé klassieker onder de magazine-events. Elk jaar in de herfst palmt Flair het Wijnegem Shopping Center in. Meer dan 80.000 lezeressen genieten er van korting in de winkels, maar ook van tal van workshops, stands, optredens en dergelijke meer. Online en via social media wordt heel wat over het event bericht. Adverteerders kunnen zich als partner linken en bv. een workshop voor hun rekening nemen.

2. Trends Manager of the Year:

Dit event is in de loop der jaren zowat de nieuwjaarsreceptie geworden van al wie wat te betekenen heeft in de politieke, economische of financiële wereld. In de eerste week van januari reikt de redactie de award voor Manager of the Year uit. Al maanden op voorhand wordt er reikhalzend uitgekeken naar de winnaar, onder meer door het voorstellen van de kandidaten op de shortlist in het blad. Trends reikt elk jaar trouwens ook de award voor CFO en HR Manager of the Year uit, net als de Legal Awards.

3. Joepie Music Club:

Brengt een aantal favoriete artiesten van het Joepie-publiek samen in Carré in Willebroek. Daarnaast zijn er voor de lezeressen tal van stands, waaronder een nagelstudio. Adverteerders worden dus duidelijk betrokken. Opmerkelijk: de toegang tot deze Music Club kan je enkel winnen via een kraslotje in Joepie. Op 24 juni organiseert Joepie in het verlengde hiervan de eerste Joepie Pool Party in Plopsaqua De Panne.

4. Libelle Winterfair:

Met kerst in aantocht pakt Libelle steevast uit met een kersthappening. Lezeressen vinden er gedurende drie dagen workshops, kookateliers … én unieke kerstkadeautjes. In totaal zijn er meer dan 200 stands en dat lokte vorig jaar bijna 30.000 bezoekers.

5. Goed Gevoel Ladies Fair:

Het topnummer van De Persgroep. Drie dagen lang biedt deze beurs de lezeressen workshops, proeverijen, stands … In 2015 daagden meer dan 11.200 bezoekers op. Zij genoten onder andere van workshops van bekende Goed Gevoel-gezichten als Lien Degol, Martine Prenen en Sofie Dumont.

Looking for more items about events?