Events van magazines bieden ook adverteerders troeven

De events zijn dan een logisch verlengstuk van de ‘basismedia': magazine en/of website. Ook voor adverteerders bieden ze een aantal niet te versmaden troeven

1. Ze verdiepen het contact met lezers

Ongetwijfeld de grootste troef van events. Ze bieden magazine media de kans om ‘in real life’ met hun doelgroep in contact te treden. En net hetzelfde geldt voor adverteerders: ze kunnen er in contact treden met consumenten.

Segmentatie kan hier trouwens – opnieuw voor uitgevers én adverteerders – wonderen verrichten. Zo kan een publisher bijvoorbeeld zijn trouwe abonnees belonen met toegang tot exclusieve events, waardoor ook adverteerders ermee in contact kunnen komen. Bovendien weten trouwe lezers deze VIP-behandeling te appreciëren: ze vinden het leuk deel uit te maken van de community van lezers van het magazine in kwestie.

2.2. Ze verhogen de verspreiding van magazines

Events zijn een extra ‘touchpoint’ waardoor consumenten in aanraking komen met een (magazine)merk. Ze leren zo de leefwereld van het magazine kennen en kunnen overtuigd worden om hier dieper in te duiken, bijvoorbeeld door een abonnement te nemen. Bovendien staat het magazine hier voor een kwaliteitslabel, wat afstraalt op de events (of omgekeerd).

3.3. Ze zijn interessant voor adverteerders die niet in de magazine media zouden adverteren

Niet elk merk is geïnteresseerd of geschikt om zijn waarden via printadvertenties te uiten. Events bieden een totaal ander spectrum, waardoor ze ook voor adverteerders die niet in magazine media investeren, een toegevoegde waarde kunnen bieden.

 4.4. Ze helpen om de inkomsten van magazine media te diversifiëren

In eerste instantie niet meteen een voordeel voor adverteerders. En toch, magazine media die hun inkomsten uit verschillende bronnen halen, staan steviger in hun schoenen en zien vaker het nut in van investeren in nieuwe zaken, waaraan een merk zich kan linken.

 

Binnenkort analyseren we op deze site het succes van enkele opmerkelijke voorbeelden uit binnen- én buitenland.