Advertenties voor financiële producten leiden tot actie!

Maar liefst 58 % van de magazinelezers onderneemt actie wanneer ze een advertentie voor een financieel product zien. Op zich een indrukwekkend cijfer en bovendien ligt het percentage 3 procentpunten hoger dan een jaar eerder.

Dat blijkt uit onderzoek uit Canada. Niets doet vermoeden dat de situatie in België fundamenteel anders is.

De actie die het meest ondernomen werd (20 %) is het verbeteren van de mening tegenover het merk, gevolgd door het opzoeken van meer informatie over het product (18 %), het bezoeken van de website (16 %) en het overwegen het product aan te kopen (16 %). In totaal ondernam maar liefst 20 % van de magazinelezers een aankoopactie; 7 % kocht het product of de dienst meteen aan.

Deze cijfers zijn extra interessant omdat blijkt dat magazine mediagebruikers meer spaargeld en investeringen hebben dat andere mediagebruikers. Ze zijn dus meteen ook meer geïnteresseerd in een breed gamma aan financiële producten en een ideale doelgroep voor de adverteerders uit deze categorie.

De Category Quick Hits, een initiatief van ‘Magazines Canada’, leveren consumenteninzichten op basis van research per sector. Voor de financiële producten werden zeer recente gegevens van april 2014 tot maart 2015 benut.

Meer info (EN) vindt u hier 

Meer info (FR) vindt u hier