Frankie goes to Australia

De redactie van magazinemedia.be ziet het als haar missie om u de verborgen pareltjes uit magazineland te leren kennen. Een goed bewaard geheim dat we u openbaren: frankie magazine…

Een mooi voorbeeld van een magazine dat papier overstijgt en tal van andere media en kanalen inzet om zijn bereik te vergroten en zijn merkbekendheid te versterken? frankie magazine. Zonder enige twijfel.

product-1334-gallery-04

Dit tweemaandelijks Australisch magazine brengt fashion, kunst en cultuur en dat in een eigen, ietwat poëtische look ‘n’ feel. Ook de redactionele stijl is zeer uitgesproken en direct. Het blad speelt dan ook een belangrijke rol bij het lanceren van trends. Het geheel is onvergelijkbaar, al komt het Nederlandse Flow allicht het meest in de buurt. Doelgroep zijn 20 tot 35-jarigen.

Het resultaat? Een steeds groeiend succes met intussen een oplage van zo’n 58.000 exemplaren voor het magazine en een bereik dat geschat wordt op zowat 300.000 lezers wereldwijd.

Naast het magazine is er een iPad-versie, een website met online shop en inspirerende en succesvolle accounts op zowat elk social media platform. Geen enkele publicatie doet in Australië trouwens beter wat betreft Facebook fans en Twitter volgers.

Opvallend: frankie magazine werd pas in 2004 gelanceerd. In 2012 werd het uitgeroepen tot Magazine of the Year in Australië.

Intussen maakte de redactie ook twee kookboeken en een fotoboek. Jaarlijks brengen ze ook een kalender en een agenda uit, die ook (of vooral?) in deze digitale tijden in een recordtempo uitverkopen.