Frederik De Swaef van Story naar Flair

De Swaef gaf te kennen dat voor hem de cirkel rond was bij Story, nadat hij het merk de voorbije jaren diversifieerde met nieuwe magazines als Storywood en Het Hofjournaal, met de Story Awards of met de radiozender Story FM.

Bij Flair krijgt hij zowel de Nederlandstalige als de Franstalige editie onder zijn hoede, alsook de twee websites. Voor de Nederlandstalige Flair kan hij echter rekenen op de steun van Ditte Van de Velde, voor de Franstalige blijft Valérie Kinzounza op post. “De inkomsten rusten nu vooral op print en het is mijn taak om die te diversifiëren”€, zegt hij. “Online bereiken we 1 miljoen unieke bezoekers per maand. Flair bereikte nog nooit zoveel mensen en dat willen we beter vermarkten.”

Naast bestaande extensies zoals de Flair Shopping Day of het partnership met Tomorrowland ziet De Swaef nog meer opportuniteiten. “€œWe gaan het inderdaad niet bij het huidige pallet laten, maar zullen ook niet zomaar line extensions toevoegen. Het moeten zinnige dingen zijn die een duidelijk antwoord bieden op vragen die jonge vrouwen zich zowel privé als professioneel stellen. Vroeger kwam Flair als vriendin eenmaal per week in het leven van zijn lezeressen, nu willen we er de hele dag door zijn als zij hulp nodig hebben.”

Het spreekt voor zich dat Sanoma deze extensies ook zal opstarten met het oog op de samenwerking met adverteerders. Flair fungeerde eerder al als ‘laboratorium’ voor nieuwe initiatieven waarbij twee sterke merken (Flair en dat van de adverteerder) samen een nieuwe markt voor een magazinetitel aanboren. Denken we bijvoorbeeld aan de kledingcollectie met ZEB. Het lijkt de bedoeling om met de benoeming van De Swaef deze rol nog te versterken.