Geloof magazine media!

Onze Amerikaanse collega’s van MPA lanceerden onlangs een campagne voor magazine media die zeer goed inspeelt op de gebeurtenissen in het medialandschap. Met deze “Believe mag media” campagne geven zij hun leden de tools in handen om consumenten en adverteerders te tonen dat magazine media belangrijker en relevanter zijn dan ooit. In een tijd van fake news en een nogal leugenachtige regering is de waardering voor goede, geloofwaardige journalistiek en mediamerken flink toegenomen en zoals we hier al eerder noteerden, spelen magazine media hun rol als tegenstem met verve.

De Engelse magazine-organisatie, PPA, lanceerde recent haar eigen campagne over de kracht van magazine media en gooide het daarbij over een heel andere boeg: Press Pause, de pauzeknop van het leven. Bekijk die campagne hier.

Wat het Amerikaanse verhaal extra sterk maakt, is dat de MPA sinds 2014 een continu onderzoek heeft lopen naar het bereik van magazine media over alle platformen heen. Met hun Magazine Media 360º project kunnen zij de interesse voor magazine-content staven met robuuste cijfers (stijging gedurende 29 opeenvolgende maanden).

Magazine media does what no other media can. In a time when credible journalism is competing with fake news, magazine brands deliver content that’s more trusted, inspiring and motivating, with a depth of accredited, audited measurements unlike any other. 

Join these companies to spread the word that magazine media keeps it real. #BelieveMagMedia

Inmiddels hebben meer dan 120 Amerikaanse uitgevers en mediabedrijven zich bij het initiatief aangesloten.

 

Bron: believemagmedia.com