Goed Gevoel en Rituals beschermen tegen de zon

Het julinummer van Goed Gevoel (de Persgroep Publishing), dat nog tot 22 juli in de rekken ligt, bevat een opmerkelijke productplus-actie. Voor 3,90 € extra (in plaats van 18,50 €) kunnen lezeressen een zonnecrème van Rituals aanschaffen. Het gaat niet om een staal, maar om een volwaardige tube van 200ml.

” €œDeze marketingactie zit ook echt verwerkt in het magazine. Hij maakt echt deel uit van de cover. Bovendien heeft dit nummer een dubbele cover. Wanneer je je zonnecrème eruit neemt, blijft je magazine dus intact.”€ Aan het woord is David Debie, marketing directeur magazines bij de Persgroep Publishing. Hij voegt toe dat de lezeressen kunnen kiezen of ze de zonnecrème bij het blad kopen of niet. ” €œWie een exemplaar zonder koopt, vindt op de cover een nabestelbon. De kans is immers niet onbestaande dat in jouw krantenwinkel de exemplaren met zonnecrème uitverkocht waren en zo willen we al onze lezeressen de kans bieden om van dit aanbod te genieten.”€ Het julinummer is dan ook met een aanzienlijke extra oplage gedrukt en was bij het schrijven van dit stuk al goed voor een duidelijke meerverkoop.

David Debie besluit: ” €œDeze actie past in een reeks. Met Goed Gevoel proberen we steevast acties te bedenken die passen bij het merk. Dit is steeds het resultaat van een nauwe samenwerking tussen redactie en marketing management. Enerzijds is er een duidelijk effect op de verkoopcijfers, anderzijds geeft het beide merken een boost.”€