Goud voor Sanoma’s BrandCompass op de AMMA 2016

Gisteren werden in het Auditorium 2000 op de Brusselse Heizel de AMMA uitgereikt, de belangrijkste mediaprijzen van ons land. Onder de laureaten prijkt ook magazine-uitgever Sanoma, die met de hoogstaande én gebruiksvriendelijke mediaplanning-tool BrandCompass 2.0 de felbegeerde categorie ‘Best Media Research’ binnenhaalde. Proficiat!

De Annual Masters of Media Awards, een organisatie van de vakoverkoepelende GRP, zijn intussen aan hun tiende uitgave toe. Tijdens deze jubileumeditie bleek meer dan ooit dat het mediavak springlevend is: in tien categorieën streden meer dan 110 cases om het hoogste schavot. In de categorie ‘Best Media Research’ haalde Sanoma het tenslotte van twee vooraanstaande media agencies: ZenithOptimedia en Havas Media.

BrandCompass helpt Sanoma’s klanten om de weg te vinden naar impactvollere boodschappen en doeltreffender connecties. Hoe? Door de positionering van een merk of product zo goed mogelijk overeen te laten komen met die van het medium waarin het adverteert. Al te vaak wordt mediaplanning herleid tot bereiks- en profielanalyses, terwijl de omliggende content en  de positionering van het mediamerk waarin men opgenomen wordt net alsmaar belangrijker worden. Door beter te ‘matchen’, zo meende Sanoma, zou positief op de reclamebeleving ingewerkt kunnen worden, en zou meteen een van de belangrijkste troeven van magazinemedia beter tot zijn recht komen: de kwalitatieve, merk- en reclamevriendelijke content en context. Restte alleen om de passende tool te ontwikkelen: BrandCompass. Intussen biedt deze originele tool al een kwantitatieve meting van een 500-tal producten en diensten en zowat 100 mediamerken van de meest uiteenlopende titels en uitgevers.

BrandCompass is gratis beschikbaar op www.brandcompass.be en gratis downloadbaar als iPad app.