GQ betrekt influencers bij native advertising   

GQ cover Feb 2016In een poging om merken te helpen meer succes te boeken op social media, heeft GQ (Condé Nast) een nieuw ‘native videoproduct’ gelanceerd waarin de influencers van het merk de hoofdrol spelen.

GQ werkt al jarenlang samen met personen die het zelf identificeerde als ‘influencer’. Het gaat intussen om zo’n 6500 personen en ze worden ingezet om aan marktonderzoek te doen en – althans een klein deel ervan – om merken te promoten. Influencer marketing is zo goed voor een vijfde van de reclame-inkomsten van GQ.

Het magazine media merk gaat nu nog een stap verder en doet dat vanuit de vaststelling dat influencers weliswaar heel wat volgers op social media hebben, net als fotografiecapaciteiten, maar dat ze niet noodzakelijk de capaciteiten hebben om video te maken. GQ probeert die leemte op te vullen en de influencers enerzijds een steun te bieden en dit anderzijds te koppelen aan native advertising.

Zo worden de filmpjes van de eerste campagne (o.a. van mode-ontwerper Angel Ramos) ondertekend met de baseline van adverteerder Rémy Martin cognac: #OneLifeLiveThem. Ze bestaat in totaal uit drie verhalen van influencers, die elke drie video’s tellen. GQ stond in voor de volledige productie.

Condé Nast is trouwens niet de eerste die influencer marketing inzet. Seventeen en Cosmopolitan (twee bladen van concurrent Hearst) werken samen met videoreclametechnologiebedrijf Reelio om merken en influencers aan elkaar te koppelen.

Bron: www.digiday.com

Zin om meer te lezen over influentials?