Het beste van Cannes Lions 2016

Zoals Davy Caluwaerts al aangaf in zijn column, kan het bestaan van een categorie Print bij de Cannes Lions ter discussie gesteld worden. We noemen ons ook niet voor niks Magazine MEDIA en veel van de ingezonden campagnes voor Cannes overschreden ook de silo van print. We geloven in de superioriteit van multimedia strategieën en zien juist daarom de toekomst van magazinemerken met vertrouwen tegemoet. 

En toch…. hebben we dit jaar in de categorie Print & Publishing weer zoveel mooie campagnes gezien, zoveel inspiratie, dat we het niet kunnen laten om u onze favorieten voor te schotelen. Print is niet dood en print gaat niet dood, (lees hier ook de column van een van de juryleden die de ‘power of print’ herontdekte) dat bewijzen deze campagnes. Er is zoveel subtiele humor, krachtige informatieve copy, beeld dat meer zegt dan 1000 woorden, fijne combinaties van bent & straight en v.v. (zie Gunn Report), die nergens anders beter tot zijn recht komen dan op de papier. 

Geniet er weer van!
(
en misschien volgend jaar alles ‘Integrated’? Wat denkt u?)

  • Cannes Lions 2016 - Grand Prix
    Grand Prix

Bekijk hier ook nog eens de winnaars van 2015.