Hoe zou het zijn met… Sahra Marly?

Op 5 april worden de nieuwe StuMPA-winnaars bekendgemaakt (intussen al voor de 10de keer!). Reden genoeg om eens na te gaan hoe het de vorige winnaars vergaat. Sahra Marly haalde in 2015 een Silver binnen. Nu is ze graphic & web designer.

Lees ook de verhalen van Simon Pyson en Maxime Siquet

Net als Maxime Siquet komt Sahra Marly van ESA Le 75. In 2015 haalde ze de Silver StuMPA binnen met een campagne voor Think Pink:

Het was voor haar een mooie ervaring. “Ik heb geleerd dat je je blik moet openen voor de mogelijkheden op vlak van media, maar ook voor wat reclame an sich biedt”, zegt ze er zelf over. “Reclame hoeft niet noodzakelijk een commercieel doel te hebben. Het kan ook helpen om niet-gouvernementele organisaties te leren kennen. Zoals Think Pink. En vervolgens de mensen aan te zetten om goede doelen te steunen.”

Print is not dead

Toch is Sahra Marly niet verder gegaan op het reclamepad. Of toch niet als reclamecreatief. “Ik voelde me altijd meer aangetrokken tot het grafische, meer dan tot de creatie van campagnes.”

Intussen is ze vooral web designer, meer bepaald als freelancer in verschillende bureaus. Maar dat betekent niet dat ze zich afkeert van print. “Integendeel”, zo zegt ze. “Bepaalde aspecten van print – zoals het tactiele – kan je nooit evenaren met online. Print is not dead.” Ze vindt het naar eigen zeggen zonde dat er wordt gedacht dat reclame tegenwoordig eerder digitaal is.

Aldus een webspecialiste…

Gerelateerde artikels: