Humo lanceert nieuwe tablet-app

Humo heeft het begrip magazine-app een nieuwe dimensie gegeven. Het magazine werd volledig aangepast aan en herdacht voor een leeservaring op tablet. Een ontdekkingstocht.

 

Sinds 3 juni heeft Humo zijn volwaardige tablet-app, zowel voor iPad als Android. “Deze is volledig tablet optimized, wat betekent dat we heel wat aandacht hebben besteed aan het leescomfort.” Aan het woord is bladmanager Lisbeth Rillaerts. “Humo is een leesblad en daarom hebben we extra aandacht besteed aan het herschikken en verrijken van de artikels en rubrieken.”

De Humo-app zelf is gratis en abonnees lezen ook de digitale nummers gratis. Andere lezers kunnen intekenen op een gratis proefabonnement van zes weken. Daarna zullen zowel een abonnementsformule als exemplaren via losse verkoop aangeboden worden. “De vorige app werd zo’n 59.000 keer gedownload”, weet Lisbeth Rillaerts. “Zo’n 5 à 6.000 abonnees lazen regelmatig een exemplaar digitaal. Met deze app liggen onze ambities hoger. We mikken op digital only abonnees en willen daartoe minstens 5.000 lezers overtuigen.”

De app werd ontwikkeld door het Gentse (maar intussen wereldvermaarde) In The Pocket. Daarnaast meldt Humo nog dat het binnenkort als eerste Vlaams weekblad terug te vinden zal zijn in Blendle, de digitale kiosk waar artikels per stuk te koop worden aangeboden.

Klik hier voor meer info.