Joepie: maandblad mikt op complementariteit met app

Op 29 april is het zover: dan ligt de vernieuwde Joepie in de rekken. Meest opvallende nieuwigheden zijn de frequentie (voortaan is Joepie een maandblad) en de kwaliteit van het papier. Het blad telt voortaan 100 pagina’s, een ‘rechte rug’ en biedt centraal in het magazine een XL-poster op luxueus papier. Voor een nummer betaalt u 3,99 euro.

De switch van week- naar maandblad is ingegeven door het sterk veranderde leesgedrag van jongeren én door de complementariteit met de online strategie. Enerzijds is er de app die Joepie enkele weken geleden lanceerde. Die werd inmiddels meer dan 67.000 keer gedownload en brengt twee keer per dag nieuws op maat van de doelgroep (klik hier voor meer info). Anderzijds wordt ook het internetaanbod uitgebreid. Ook al vanaf 29 april telt de nieuwssite HLN.be een rubriek Joepie, waar het nieuws over de populaire idolen en tieneronderwerpen wordt gegroepeerd.

Ook inhoudelijk vallen er enkele wijzigingen te noteren. Belangrijk daarbij is dat tienermeisjes voortaan resoluut de doelgroep uitmaken. Dat resulteert in onderwerpen als mode, beauty, body, life en love. Daarnaast verschuift de focus van het leven van de sterren naar het leven van de lezeressen. Joepie wil zo meer een inspiratiebron zijn.