Keith Weed, Unilever: ‘A brand without trust is just a product’

(overgenomen van Media Marketing)

Tijdens de Key Note ‘Pioneering for purposeful growth’ die hij presenteerde op de Cannes Lions, samen met de oprichters van Sundial, Grom en Dermalogica, herhaalde Keith Weed, de CMO van Unilever, zijn stellingname ten opzichte van influencer marketing. Hij herhaalde dat Unilever geen beroep meer zal doen op ‘creators’ die followers uitvinden of kopen met behulp van robots.

Hoewel hij influencers beschouwt als een van de belangrijkste hefbomen voor merken, beschouwt Weed vertrouwen als nog belangrijker: “Een merk dat geen vertrouwen inspireert, is niet meer dan een product”, verklaarde hij. De CMO herhaalde dat zijn bedrijf niet meer zal investeren in platformen of omgevingen die kinderen niet beschermen, verdeling opwekken, of leiden tot woede of haat. “Unilever engageert zichom verantwoorde content te creëren die de strijd aanbindt met gendergebonden clichés. We zullen enkel samenwerken met organisaties die zich inzetten voor een betere digitale context”, zei Weed nog. Hij herhaalde ook dat het digitale ecosysteem samen moet streven naar een eenvormig meetsysteem.

Bron: MM

Meer lezen?