Magazine in de Kijker: Highsnobiety

Vogue meets Vice. Da’s waarschijnlijk de beste beschrijving van Highsnobiety, een mediamerk dat zowel on- als offline sterk staat en street culture centraal zet.

We geven het toe: we zijn niet allemaal fashion victims die op de hoogte zijn van de laatste trends in sneakers en street wear. Vandaar dat de website Highsnobiety ons niet meteen bekend was.

Highsnobiety store - Diadora X N9000

Highsnobiety webstore

Dat veranderde snel toen ons oog viel op het gelijknamige magazine. Dat verschijnt twee keer per jaar en geeft inspiratie over mode, sneakers, muziek, kunst en lifestyle in het algemeen. Steeds bekeken vanuit de street culture.

Het magazine bestaat sinds 2010 (de blog is er al sinds 2005). Toen maakte Highsnobiety, dat in Berlijn opstartte en nog steeds een onafhankelijke speler is, een extraatje voor de Berlijnse Fashion Week. Het werd meteen een collectors item. Met als gevolg dat de makers nu al aan editie 17 zitten. Die heeft ‘Alternative’ als topic. (Bij dit artikel: editie 16 met Lil Miquela, de beroemdste virtuele influencer, op de cover.)

Want telkens worden alle verhalen, modereportages en dergelijke opgehangen aan een thema. Het Highsnobiety-magazine is dus niet zomaar een doorslagje van de online blog.

500 miljoen impressies per maand

Ook de content online is trouwens de omweg zeker waard. Actualiteit over de modemerken en hun modellen, maar ook achtergrondreportages, video’s en listicles: Highsnobiety brengt het allemaal.

Het wekt dan ook weinig verbazing dat Highsnobiety op zowat elk socialmediakanaal actief is. En daar stevig de focus op legt. Waar de website goed is voor zo’n 8 miljoen unieke bezoekers per maand, loopt de contentconsumptie op tot zowat 500 miljoen impressies per maand wanneer we alle online kanalen samentellen.

Kortom, Highsnobiety is het zoveelste voorbeeld van een harmonieus samengaan tussen online en offline kanalen, met elk z’n eigen sterkte. Het maakt dan niet uit of zo’n verhaal begon bij een blog of een magazine… Nu is het een mediamerk, basta. En eentje met ondertussen kantoren in Berlijn, Londen en New York…

www.highsnobiety.com

Laat u inspireren door onze Magazines in de Kijker: