Native advertising, publishers weten waarom

Native advertising is hot in medialand. Uiteraard vooral in internetmiddens; de term is immers door digital natives uitgevonden. Ook magazine-uitgevers bieden steeds meer native advertising-mogelijkheden aan, zowel online, offline als in combinatie.

Dat publishers de band met native advertising aanhalen is niet verwonderlijk. Ze hebben immers een aantal troeven in handen. Zo weten redacties als geen ander hoe ze met specifieke doelgroepen moeten communiceren en hebben ze uitgebreide expertise in content creatie, hebben magazines een groot bereik én genieten ze de geloofwaardigheid en het engagement van hun publiek. Bovendien is native advertising een vorm van branded content, een discipline die menig magazine-uitgever al jarenlang beheerst.

Publishers gaan zelfs nog een stap verder en gaan content partnerships aan. Hierbij gaat het om samenwerkingen waarbij de redacties met input van een adverteerder aan de slag gaan en die gebruiken voor een redactioneel stuk of dossier.

Magazinemedia.be werkt op dit moment aan een booklet waarin uitgebreid wordt stilgestaan bij de mogelijkheden die magazine-uitgevers op het vlak van native advertising en content partnerships hebben en de sterktes die ze daarvoor in huis hebben. U hoort er snel meer van.