Nieuwe ‘native’ magazinepackages in ons land

Roularta start als eerste magazineregie in ons land met echte native advertising packages. Deze bestaan uit een reportage van vier, zes of acht opeenvolgende pagina’s in een van de Roularta-titels die ‘de lezer van het magazine interessante informatie brengt’. De reportage – een combinatie van tekst en illustratie of vooral illustratief – wordt gemaakt door de afdeling Custom Media of door de adverteerder zelf. Roularta blijft dus met zijn product nauw bij de kern van native advertising: verhalen die op een journalistieke manier gebracht worden, maar ‘custom made’ zijn, op maat van de adverteerder.

Uiteraard zijn aan deze packages enkele voorwaarden verbonden. Om de troeven van deze vorm van content marketing ten volle te benutten moet bv. het lettertype anders zijn dan dat van de titel in kwestie en moet bovenaan elke pagina de vermelding ‘Information Services’ op een discrete manier geplaatst worden. De bedoeling is duidelijk: de reportage moet voor de lezer deel uitmaken van het blad in kwestie, maar toch subtiel duidelijk maken dat het om custom content gaat.