Nieuwjaarsvraagjes: hoe denken de regies over 2015?

Wij legden de vertegenwoordigers van de grootste magazineregies onze nieuwjaarsvraagjes voor.

 PHILIPPE BELPAIRE (Roularta Media)

* Welk magazinemoment uit 2014 is u bijgebleven?

De succesvolle lancering van het country lifestyle magazine Nest als een volwaardig maandblad, een uitgelezen printproduct.

* Wat brengt 2015 voor de magazines?

Een verder uitrollen van new bizz projecten rond sterke magazinemerken, in allerlei domeinen: digitaal, mobile, video, evenementieel (seminars, beurzen, reizen,…), e-commerce, printspecials, line extensions, … Alsook de verdere ontwikkeling en analyse van big data voor commercieel aanbod aan de reclamemarkt.

* Wat wordt de trend van 2015?

Content marketing en native advertising zullen zich in 2015 verder ontplooien, zeker in magazinemedia: zowel in print als digitaal en audiovisueel. Ook mobile zal zich verder ontwikkelen.

* Wat wenst u de adverteerders toe in 2015?

Ik wens adverteerders gezonde en sterke merken toe, die resulteren in sterke sales- en winstresultaten. Klassieke media zoals magazines, kranten, televisie, radio, outdoor en bioscoop, in al hun vormen, waaronder digitaal, zijn hierbij onmisbare partners. Sterke mediamerken zijn immers de beste garantie voor het bouwen aan sterke merken van adverteerders.

 

BART DE PAUW (Sanoma)

* Welk magazinemoment uit 2014 is u bijgebleven?

De innoverende gemeenschappelijke visie die we vanuit de magazinemerken eensgezind neerpenden in het kader van CIM 2020.

* Wat brengt 2015 voor de magazines?

Onze kompasfunctie ook binnen de digitale wereld hard maken aan de hand van een modern hybride uitgeefbeleid met een nieuw ecosysteem.

* Wat wordt de trend van 2015?

Ik vermoed een veel meer ‘make or break’-attitude.

* Wat wenst u de adverteerders toe in 2015?

Het recht op hernieuwd ondernemerschap.

 

THEO MOORMANN (IP)

* Welk magazinemoment uit 2014 is u bijgebleven?

Het succes van Flow in Nederland, na een paar jaar bestaan, met nu ook een internationale versie, recent een Duitse versie en voor februari dit jaar een Franse versie. De magazinepers heruitgevonden, dat hebben ze bij Flow gedaan.

* Wat brengt 2015 voor de magazines?

Uitgevers moeten zorgen dat ze de lezers een ‘me moment’ brengen. Offline zijn, zal steeds meer een behoefte en een luxe worden.

* Wat wordt de trend van 2015?

Back to basics.

* Wat wenst u de adverteerders toe in 2015?

Dat ze zich niet blindstaren op het online adverteren. Display, social media en video zijn vandaag belangrijk, maar nog altijd complementair aan traditionele media. Alle studies tonen het aan: een goeie media mix is altijd efficiënter.

 

 BARBARA VANGHELUWE (De Persgroep Advertising)

* Welk magazinemoment uit 2014 is u bijgebleven?

De herlancering – mag ik dat zo noemen? – van Humo en de daarbij horende campagne.

* Wat brengt 2015 voor de magazines?

Meer lezers, minder kopers.

* Wat wordt de trend van 2015?

Meer lezers, minder titels.

* Wat wenst u de adverteerders toe in 2015?

Duidelijke prioriteiten.

MICHEL MABILLE (Produpress)

* Welk magazinemoment uit 2014 is u bijgebleven?

Elk moment waarop ik de kans had om ‘mijn magazine’ te openen, waarop ik een ‘me moment’ heb terwijl ik me onderdompel in mijn interesses.

* Wat brengt 2015 voor de magazines?

Nog meer complementariteit tussen digitaal en print. Meer en meer titels zullen aanwezig zijn op tablets en zullen daarmee proberen om opnieuw een eigen omgeving voor hun merk te creëren. Een magazineredactie kan het zich niet meer veroorloven om te leven op het ritme van haar printpublicatie. Ze moet continu in relatie staan met haar publiek via digitale media. Dat biedt ook adverteerders de gelegenheid om het contact met hun consumenten te onderhouden.

* Wat wordt de trend van 2015?

Ik zie geen significante verandering aan de evoluties die we reeds in 2014 zagen. Ik onderlijn daarbij ook het dynamisme van een medium van gepassioneerde mensen, dat zich continu heruitvindt.

* Wat wenst u de adverteerders toe in 2015?

Wat recul, meer bepaald van de Excel-tabellen. En wat meer luisteren naar hun hart en ook investeren in media uit overtuiging. Waarde kleven aan mediatitels en hun voordelen gebruiken om het hart van hun consumenten te veroveren.

Zin om de vooruitzichten van Chris Llewellyn (CEO FIPP) te lezen? Klik dan HIER.