Online magazine media 41% effectiever

Adverteerders die samenwerken met magazine mediamerken online, kunnen meer impact verwachten van hun campagnes. En dat tot +41% op KPI’s zoals aankoopoverweging, aankoopintentie en aanbeveling. Dat zijn straffe bevindingen uit de recente ‘Metrics that Matter’-studie die werd uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk. In vergelijking met andere online omgevingen zijn magazine media significant effectiever.

Graph online magazines
De studie onderzocht niet alleen online campagnes, maar ook de impact van multiplatform adverteren via magazine media. Door zowel print als digital te gebruiken konden de resultaten zelfs twee keer zo hoog liggen!

Graph print plus digital
Campagnes met zowel display als advertorial of native advertising, realiseerden bijna 20% meer impact op merk-KPI’s vergeleken met alleen display. De oorzaak hiervan volgens de onderzoekers?  Door gebruik te maken van meerdere platforms kan de campagne ook diverse merkattributen beïnvloeden, in het bijzonder vertrouwen en innovatie. Lezers zien magazine media als betrouwbaar en geloofwaardig en dat straalt af op de magazinereclame.

Grafiek display plus native
In vergelijking met andere media zijn magazine media sterk in het oproepen van associaties met kwaliteit en relevantie voor merken. Ander onderzoek bevestigt dit ook: magazine media websites genereren 18% meer interactie en de interactietijd is zelfs 30% hoger in vergelijking met andere online omgevingen. Print magazines zijn dan nog altijd de beste keuze voor relevantie.

“Magazines achieve deep human connections with their audiences, leading to a more attentive consumer who is more open to commercial messaging and more inclined to trust what they discover there. In an age of adblocking and declining receptivity to advertising, this is a powerful environment for brands.” Sue Todd, CEO Magnetic

Onderstaand de volledige presentatie van het onderzoek: