“Onze campagnes staan heel dicht bij het DNA van Humo”

De glorietocht van Humo was geen primeur. De titel lijkt wel een jaarabonnement te hebben op een resem CCB Awards. Wij gingen op zoek naar het mirakelrecept

12 (van de 87) awards voor 4 campagnes; ‘Het Mirakel van Humo’, ‘Prank-a-wanker soft porno starring Jeroom’, ‘Vrijdagswensen’ en ‘Made in China’ waren vorig weekend alomtegenwoordigin Knokke. De hoedjes werden bovendien verzameld in maar liefst 8 verschillende categorieën. Faut le faire.

‘Geen toeval’, weet Lisbeth Rillaerts. De Commercial Director van Humo verklaart: ‘Met de mediamix van onze campagnes volgen we het mediagedrag van de consumenten. Er is dus een belangrijke rol weggelegd voor digital, terwijl radio handig is voor onze wekelijks ritme en om de inhoud van het nieuwste nummer snel bekend te maken. Print gebruiken we voor imagodoeleinden, om iets uit te leggen en op te bouwen. Maar het is duidelijk dat multimediacampagnes het beste werken. Kijk maar naar ‘Het Mirakel van Humo’ of onze campagne rond gepersonaliseerde oordopjes die momenteel loopt.’

Wanneer we Lisbeth Rillaerts om een verklaring vragen waarom Humo het jaar na jaar goed doet op de CCB Awards, is dat volgens haar te danken aan het DNA van Humo. ‘Je kan net iets verder gaan dan bij een ander merk’, zegt ze. ‘En dat is leuk voor een reclamebureau, al geef ik graag toe dat we over het ideale reclamebureau voor dit soort werk beschikken. Daarnaast speelt ook mee dat de campagnes heel dicht bij het DNA van het blad staan: content en humor staan centraal.’

Humo neemt trouwens ook geregeld een adverteerder mee in een promotiecampagne, maar dat kan enkel als het Humo en de Humo-lezers ten goede komt. ‘Onze campagnes dienen om Humo te promoten’, besluit Lisbeth Rillaerts. ‘Wanneer we een adverteerder ‘meenemen’, zal dat op een Humo-manier gebeuren. Vaak is dat trouwens net de reden voor een adverteerder om naar Humo te stappen.’

Klik HIER om alle winnende Humo-campagnes te bekijken.

 

Looking for more articles about HUMO?

Soms kan papier gewoon meer