Ouders van Nu, opnieuw een crossmediaal Sanoma-project

Op 19 november verschijnt het eerste nummer van Ouders van Nu in ons land. Het betekent meteen de start van een nieuw crossmediaal project van Sanoma, zo’n jaar na de lancering van La Maison Victor.

Wie dacht dat Sanoma het rustig aan zou doen nu de verkoop van de televisiebladen aan De Persgroep definitief rond is, heeft het mis. Kort na La Maison Victor (zie ook hier) komt de mediagroep met een volgend crossmediaal project. Ouders van Nu is de Belgische versie van het gelijknamige Nederlandse blad (in het Frans gaat het door het leven als Zappy Parents) en koppelt dat aan een website en een app.

Ouders van Nu werkt dus samen met de Nederlandse redactie. ” We doen zeker beroep op hun expertise”, zegt Sarah Vanthienen hierover. ” Maar er zijn belangrijke verschillen tussen Nederlandse en Belgische moeders. In Nederland bevallen de meeste vrouwen thuis en blijven ze na de bevalling ook langer thuis. Het is dus belangrijk met een eigen redactie de vinger aan de pols van de Belgische moeders te houden.”

Het magazine brengt verhalen en informatie voor iedereen die te maken heeft met de opvoeding van baby’s: kersverse ouders, gezinnen met kinderen, grootouders, koppels met een kinderwens…

Ouders van Nu brengt meningen van zowel ouders als experts over diverse opvoedingsthema’s. ” Inhoudelijk werken we met drie grote blokken” , zegt Sarah Vanthienen, als Project & Development Manager bij Sanoma verantwoordelijk voor dit project. ” Leren, Delen en Genieten. Voor het eerste deel laten we vooral experts aan het woord, terwijl bij het tweede de ervaringen van ouders centraal staan. Wij willen geen opvoedingswijzen opdringen, wij geloven in het aanbieden van verschillende meningen. Genieten tot slot biedt tips voor mode, beauty en interieur voor mensen met jonge kinderen. De focus van het magazine ligt trouwens op baby’s en peuters tot 2 à 3 jaar.”

Het blad verschijnt tweemaandelijks, telt 160 pagina’s en krijgt een oplage van 20.000 exemplaren, terwijl Zappy Parents op 16.000 exemplaren gedrukt wordt. Beide magazines starten ook een gelijknamig webplatform: oudersvannu.be en zappyparents.be. ” Die bevatten heel wat informatie, maar ook inspiratie via gastbloggers.”