Paris Match opnieuw op de buis en op de radio

Dit najaar gaat Paris Match opnieuw de samenwerking aan met RTL Belgium onder de noemer I Like Belgium. Beide verklaren met enquêtes en speciale programma’s en rubrieken hun liefde voor ons land en dit zowel op radio, op tv als in het magazine.

In 2014 nam Paris Match (IPM) het initiatief voor I Like Belgium. Dat had als bedoeling om het imago van ons land op te krikken en onze nationale trots te boosten. Het kreeg een logo mee dat sterk refereerde naar dat van de initiatiefnemer.

Sindsdien telt elk nummer van het magazine enkele rubrieken die in dit thema passen. Denk bijvoorbeeld aan de fotopagina’s waarbij internationale sterren de ‘I Like Belgium’-pet opzetten.

In 2015 werd het initiatief uitgebreid dankzij een samenwerking met RTL Belgium. Het resultaat? In september waren er een hele week lang tal van speciale programma’s te zien en te horen op de RTL-zenders. Exclusieve enquêtes peilden naar de mening van de Belg. En Belgische films kleurden de schermen in Franstalig België.

Het concept was een dusdanig succes dat het dit jaar herhaald wordt. Ook dit najaar (begin oktober) zullen Paris Match en de RTL-zenders dus het Belgiëgevoel van de Franstalige landgenoten aanwakkeren. Dat gebeurt met een themanummer van Paris Match dat op 6 oktober uitkomt en een week in het teken van I Like Belgium van 10 tot 17 oktober. Een groots opgezet event moet de week ‘in gang schieten’.