Print en digitale magazines beste contentmarketingplatformen

Print en digitale magazines blijken de voorkeur te genieten boven andere contentmarketingplatformen in zowel de Verenigde Staten als Canada, de landen die op dit vlak vooroplopen. Dat staat in “The 2017 State of the Creator Economy Study” (i.o.v. IZEA, content en influencer marketing services bureau), een doorlopend onderzoek naar perceptie en gebruik van content en influencer marketing door consumenten en professionals.

De meest effectieve vorm van content marketing is in de Verenigde Staten geschreven reviews of artikels op consumentenwebsites, gevolgd door gesponsorde artikels in online magazines, kranten en print magazines. In Canada staan magazines en kranten (papier en digitaal) helemaal bovenaan.

Effectiveness of content marketing platforms

Het vertrouwen in magazine media maakt het een gerespecteerd platform om consumenten te bereiken. Op basis van magazinecontent zijn zij ook eerder geneigd tot actie over te gaan en zich verder in merken te verdiepen (vergeleken met video, merkwebsites, infographics en sociale media), aldus het onderzoek.

In het algemeen is de waardering voor de meer traditionele reclamevormen lager dan voor content en influencer marketing. De effectiviteit van deze nieuwere marketingmethoden hangt veel af van de geloofwaardigheid en expertise van de afzender en bijvoorbeeld of men het idee heeft dat een influencer zelf echt ervaring heeft opgedaan met het product. De populariteit (het aantal volgers) vinden consumenten van ondergeschikt belang. Vertrouwen blijkt in de huidige tijd ook hier het hoogste goed.

Content marketing: credibility expertise respect

Bron: MagsCanada