‘s Werelds beste adverteerder 2016 is P&G

P&G was dit jaar voor het eerst de beste adverteerder ter wereld op de WARC 100 lijst. Afgelopen twee jaar werd die plaats ingenomen door Unilever dat nu met een 2e plaats genoegen moest nemen.

De Warc* 100 is een jaarlijkse ranking van de 100 beste marketing campagnes en bedrijven, gebaseerd op hun performance in effectiviteits- en strategie-competities over de hele wereld. De focus ligt op marketing die een verschil maakt en een motor is voor bedrijfsresultaat of verandering van consumentengedrag. Het is daarmee een benchmark voor commerciele creativiteit die bedrijven toelaat om zich wereldwijd te meten met hun gelijken.

De top 5 van 2016 ziet er zo uit:

1. Procter & Gamble
2. Unilever
3. Coca-Cola Company, The
4. Heineken
5. PepsiCo

Het eerste ‘Belgische’ merk dat in de lijst voorkomt is Anheuser-Busch InBev op plaats 19.

Bij de beste mediabureaus van 2016 nam Starcom zowel de eerste als de tweede plaats voor zijn rekening met respectievelijk Group Chicago en Group New York.
*WARC is het World Advertising Research Centre